עמוד הבית תזונה מאוזנת בתוספת סויה

תזונה מאוזנת בתוספת סויה

הסויה שיכת למשפחת הקטניות {דומה לחומוס} מכילה 8 חומצות אמיניות חיוניות. בארצות המזרח בסין וביפן, הסויה היא חלק בלתי נפרד מהתזונה הבסיסית בשילוב אורז.
לסויה יש יתרונות תזונתיים גבוהים, לכן כדאי להשתמש בסויה פעמים עד שלוש פעמים בשבוע.

למה כדאי לשלב סויה בתזונה?
  • חלבון מלא
  • מונעת רמות גבוהות של שומנים בדם.
  • מונעת התפתחות של מחלות לב וכלי דם.
  • מסייעת לעבור את גיל המעבר בקלות
  • מונעת אוסטואופרוזיס וסרטן השד.
  • דל שומן, דל סוכר, דל כולוסטרול, דל מלח.
  • עשיר בויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים ועוד...

בשוק קיימים מוצרי סויה רבים מגוונים, שנותנים מענה לכלל אוכלוסיה:
  • אנשים אלרגנים לחלב ומוצריו.
  • צמחונים שאינם נזונים מן החי ובכלל  לכל שוחרי הבריאות למינהם.
את הסויה מבשלים כמו כל הקטניות, משרים אותם במשך לילה שוטפים אותם היטב ומבשלים. ניתן להכין מרקים עשירים, ממרחים, קציצות והכל מסויה.

שילוב מוצרי סויה בתזונה
  • קמח מפולי סויה - קמח הנטחן מפולי סויה, קמח ללא גלוטן לאפיה יש לשלבו עם מספר קמחים, בעל ערך חלבוני מאוד גבוה, עשיר בויטמינים ומינרלים.
  • אני באופן אישי משתמשת בו לאפיה ללא לגלוטן {מוצלח ביותר}.
  • רוטב סויה רוטב המופק מפולי סויה, עבר תהליך תסיסה משמש כתחליף למלח, ניתן להשתמש בו כתבלין תיבול מרקים, עוף וכל מיני תבשילים, עשיר בויטמינים מינרלים וחלבון.
  • שביבי סויה - פולי סויה שעברו תהליך עיבוד, נראים כמו בשר טעמם כמו בשר. ניתן לשלבם במרקים, קציצות בתוספת ירקות {מומלץ בחום,טעים מאוד}.
  • מיסו - בצק סויה שהותסס משמש כרוטב סויה לתבשילים שונים.
  • טמפה - תוצר תסיסה של פולי סויה בשילוב תרבית פטריה עשיר בחלבון דל בשומן עשיר בסיבים תזונתיים. ניתן להשתמש בו בדרכים רבות ומגוונות, אפיה בשול או כתוספת במרקים.
  • חלב סויה - מופק מפולי סויה. טוחנים את פולי הסויה ומסננים אותם. בעל מרקם טעים ועדין.
  • טופו-  גבינה העשויה מפולי סויה, חסרת טעם, מקבלת את הטעם שאתם מחליטים לתת לה שום, שמיר, טעם של המרק ועוד.. בעלת ערך תזונתי גבוה קלה לעכול.

יתרונות הטופו בתזונה
  • בעל סיבים תזונתיים
  • עשיר בויטמינים מקבוצת B
  • עשיר במינרלים: סידן, רזל מגנזיום, זרחן, אשלגן
  • דל שומן
  • קל לעכול
  • עשיר בחלבון מן הצומח, מתאים לאנשים הרגישים למוצרי חלב.
  • מכיל כל  חומצות אמינו הדרושים לתפקוד תקין של הגוף.

מתכון לקציצות סויה
  • כוס שביבי סויה
  • 2 כוסות עדשים מונבטים ומבושלים
  • חופן כוזברה
  • 2 עלי כרפס
  • 1 בצל יבש גדול לטחון
  • תבלינים לפי הטעם
אופן ההכנה
  • להשרות את שביבי הסויה במים רותחים עד שיתרככו  לסחוט את המים ולטחון אותם.
  • להוסיף לסויה עדשים שבושלו ונטחנו וכן לטחון את בכרפס, כוזברה ובצל ולהוסיף לתערובת.
  • להוסיף לתערובת ביצה+קמח ללא גלוטן או קמח מלא.
  • להוסיף מעט מלח לערבב את כל התערובת, להכין קציצות לאפות בתנור בחום בינוני עד שמשחים.

אפשרות שניה
  • 3 כוסות שביבי סויה
  • 1תפ"א מגורד
  • בצל יבש
  • חופן כוזברה

אופן ההכנה
  • להשרות את שביבי הסויה במים רתוחים במשך שעה.לסחוט את שביבי הסויה לטחון את הסויה  ואת כל החומרים הנ"ל.
  • להוסיף לכל התערובת ביצה, טחינה, קמח לפי הצורך ליצור קציצות ולאפות בחום בינוני.
לשובע

שימו לב
אין אני מתכוונת למוצרי סויה המעובדים כגון: שניצלי טבעול למינהם אני מתכוונת לקטניה הפשוטה והזולה.

לסיכום
כדאי לצרוך קטניות, דגנים, סויה על מנת לקבל את כל הויטמינים שיש בכל מוצר

*מעונינים להצטרף לסדנאת תזונה מקצועית + מתכונים מגוונים ובריאים + להבין מהי מחלה? וכיצד לטפל במחלות צורה טבעית?
התקשרו היום
054-3118707
 



אביגיל שלמה -  יועצת תזונה, מטפלת באירדיולוגיה, סוג'וק, דיקור באוזן, נטורופתיה, הילינג יהודי ועוד.
054-3118707